Odi Sranan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Buis - WaarBenJij.nu Odi Sranan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Buis - WaarBenJij.nu

Odi Sranan!

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Nou, dat was het dan.. Nog even een laatste berichtje vanuit het zonnige Paramaribo voordat ik vanavond weer vertrek naar het koude Nederland!

De afgelopen 2,5 week ben ik vooral bezig geweest met het afronden van mijn stage. Op vrijdag 11 januari alles gepresenteerd. Eerst mijn onderzoek, daarna ons spellenboek die we hadden gemaakt en in de middag nog een gezondheidsvoorlichting aan een groep volleybalmeiden.
Deze week zijn we veel thuis beziggeweest met de laatste voorbereidingen van de sportmiddagen die we hebben georganiseerd. Cakejes bakken en alle spellen voorbereiden. Woensdag en donderdagmiddag hadden we de sportdagen. Tijdens de sportdagen speelden we allemaal Nederlandse en Surinaamse volksspelletjes door elkaar. We hadden andere stagiaires gevonden die ons wilde helpen, helemaal super! Beide dagen verliepen echt heel goed! We hadden een dj geregeld voor muziek om de middagen nog wat op te vrolijken. Veel gezelligheid dus!
De begeleiders, juffen en meesters, het schoolhoofd, onze stagebegeleider, wij en de kinderen vonden het helemaal super! We kregen allemaal complimentjes dat we het zo goed hadden georganiseerd dus dat is een goed teken! Als ik alle fotos heb zal ik ze bij het verslag zetten, dan kunnen jullie er een kleine indruk van krijgen!

Verder de laatste 2 weekjes natuurlijk nog genoten van feestjes en het uitgaan! Allemaal gezellige mensen, helemaal top!

Ik ga nu nog even proberen mijn kleurtje nog wat bij te werken, want voordat ik nu weer zon zie, dat duurt nog wel een tijdje! Vanmiddag om 3 uur (Surinaamse tijd) worden we opgehaald met de taxi. We gaan met een busje vol gezellige mensen die me uit komen zwaaien. Dan zal ik om half 8 (ook Surinaamse tijd, half 12 in Nederland) de lucht in gaan en morgenochtend om ongeveer kwart over 8 (Nederlandse tijd) landen op schiphol! Een vlucht van ongeveer 8 uur en 3 kwartier om mezelf voor te bereiden op een temperatuursverandering van ongeveer 40 graden.. Brrr!

Goodbye zweetsnor, Hello schaatsen!

Te mamanten!

  • 19 Januari 2013 - 13:13

    Bianca:

    Hee Manon!!

    Jeetje meid, dan zit het er gewoon alweer op! Nou ja, over ongeveer zes uurtjes dan.. want dan ga je lekker met de taxi richting 't vliegveld! Wat hebben jullie het leuk kunnen afsluiten met de sportdagen en zoveel positieve reacties van iedereen! Ik vond het ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen en je zo te kunnen volgen de afgelopen maanden! En ik weet zeker dat HEUL VEUL mensen hier blij zijn dat je eindelijk weer terug in Nederland bent morgen ochtend!!!! Ennee, bereidt je maar heeeel goed voor op het temperatuurverschil.. Haha mijn broer heeft ook een reis gemaakt en die heeft tot nu toe altijd thermo kleding aangehad onder zijn gewone kleren, hahaha! Succes met de vliegreis, en tot snel!

    Liefs Bianca

  • 19 Januari 2013 - 14:15

    Miranda:

    Ik vond je reisverslagen ook erg leuk om te lezen (tikkie jaloers op alle leuke dingen die je gedaan hebt ;-), ook weer gezellig dat je bijna weer in Nederland bent! Het is hier helemaal niet koud hoor, snotdriebels bevriezen meteen, maar het is niet koud hoor :) Tot morgen (niet in mijn buurt komen als je te bruin bent he)!!!

    Miran

  • 19 Januari 2013 - 14:49

    Sofie:

    Buisssssieee!! Ik wil je alvast een hele goede terugreis wensen en tot over 2 weekjes!!
    Xxx

  • 19 Januari 2013 - 15:38

    Tess:

    Yes, nog maar één nachtje:)! Zet die airco maar alvast goed aan, kun je misschien al een beetje wennen;).
    Hopelijk kan je lekker slapen in t vliegtuig, vroeg slapen is het eerder morgen:)!!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Manon

Stage in Suriname!

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2849
Totaal aantal bezoekers 14869

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: