Ai sma'tjes! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Buis - WaarBenJij.nu Ai sma'tjes! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Buis - WaarBenJij.nu

Ai sma'tjes!

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 December 2012 | Suriname, Paramaribo

Zo, weer 3 weken verder dus ik dacht dat het wel weer tijd was voor een nieuw verslag. In de week nadat mn bezoek weg was hebben we alweer veel gedaan. Op maandagavond hadden we gelijk een afscheidsetentje van Rick, die ging dinsdag weer naar Nederland. Op woensdagavond hebben we een boerenkoolparty gehouden. Ongeveer 15 man kwam gezellig bij ons boerenkool eten! Die donderdag hadden we afscheidsbus van Linda en Ylona, die zijn inmiddels ook alweer in Nederland. Die vrijdag werd onafhankelijkheidsdag gevierd op de scholen in Suriname. Op die dag hadden wij een sportdag georganiseerd op de school van meneer Straal. We een beetje gek dat zij vieren dat ze onafhankelijk zijn van Nederland, en dat dan drie Nederlandse bakra´s een sportdag geven.. Nouja, het was erg leuk!

Zaterdag gingen we quadrijden, we reden met meerdere jeeps rinhting de quads. Vervolgens even oefenen en toen hebben we heeel veel rondjes gereden. Helaas waren er maar 3 quads dus moesten we om en om. de rest reed met de jeeps achter de quads aan. Door de boesboes en lekker scheuren op de quads! 2 keer lekker met de bomen geknuffeld, maar het was echt super! Ook mochten we zelf nog in de jeeps rijden!

30 november heb ik gezellig met thuis sinterklaas gevierd, wel een beetje gek zo op de skype maar het was erg leuk! Nogmaals bedankt voor de cadeautjes! Dat weekend hebben we een heerlijk chillweekendje gehad. Zondag lekker gezwommen bij het zorghotel.

Maandag 3 december was het de internationale dag voor mensen met een beperking. Op deze dag had SUS een sportdag voor deze kinderen georganiseerd, en hebben wij geholpen. Deze kinderen zijn zo leuk! Ze zijn overal blij mee en vinden alles leuk, het was echt een leuke groep om mee te werken!
Op dinsdag hebben we met een grote groep sinterklaas gevierd. Pepernoten, chocoladeletters, alles was aanwezig. We hebben het dobbelspel gespeeld. Ondanks dat het niet zo fanatiek was als met de handbal altijd gebeurd (vind ik altijd erg leuk!), was het wel erg gezellig!

Het afgelopen weekend zijn we weer op trip geweest. Niet het binnenland in maar in Lelydorp, net buiten Paramaribo. Project X Lelydorp werd het genoemd. Dit zegt al dat het een partytrip was! Met de partybus gingen we er vrijdagavond naartoe. Gezellig gezeten, toen kwamen er frikandellen! Wauw! wat zijn die lekker als je die al 3,5 maand niet hebt gegeten:) Haha! Zaterdag zijn we naar de vlindertuin geweest. Hier hebben we heeel hard gelachen. Wat kunnen sommige mensen grappig zijn! De vrouw die ons een rondleiding gaf was niet de slimste.. Als je vroeg wie de vlinders gingen vangen of terugbrengen of iets kreeg je als antwoord: Dat zijn de mensen die dat doen.. Ohja, klinkt logisch. Ook had ze het over scheldpadden ipv schildpadden en stonden er volgens haar overal bordjes in de tuin (waar moeten we dan lopen?) Erg gelachen dus! Ook hebben we hier schildpadden (of scheldpadden) gezien en vastgehouden!
Toen we terugkwamen lekker het zwembad ingesprongen en lekker gechillt! Savonds een feestje gevierd in het zwembad, was weer erg gezellig! De volgende dag nog even lekker chillen en naar huis. Het weekend hebben we heerlijk afgesloten, we zijn culinair uiteten geweest bij de Mc donalds!

Zoals velen misschien al hebben gehoord, heb ik mijn ticket omgeboekt. Ik kom nu op 20 januari alweer thuis ipv 30 januari. We zijn dan al klaar met onze stage en zo kan ik gewoon mijn toetsen, die ik nog in moest halen op school, maken. En natuurlijk kan ik dan lekker iedereen weer zien! Dus nog 5,5 week te gaan in het mooie Suriname. Er staan nog twee trips gepland, kerst komt eraan, de vriend van Fleur komt volgende week, de familie van Danique de week erna dus ik denk dat de tijd erg snel zal gaan!

Natuurlijk volg ik ook nog elke week de handbal! Volgende week Aalsmeer 1, moet lukken toch? haha! Ben elke week gelijk als jullie hebben gespeeld aan het kijken op de site of er al een verslag op staat! Gelukkig houdt Rianne me ook op de hoogte over de Whatsapp. Ook vind ik het natuurlijk erg leuk om te zien dat mijn dagboek echt vaak wordt bekeken! Dat jullie aldoor weer reacties plaatsen doet me natuurlijk ook erg goed!
Nou, dit was het verslag weer van deze keer. Volgende keer zullen jullie horen hoe de trips waren!

Bij deze wil ik iedereen alvast fijne kerstdagen wensen! (die ik dit jaar in iets andere temperaturen dan normaal meemaak) xx

Groetjes en een dikke zoen!
xx

  • 11 December 2012 - 20:51

    Tante Tiny:

    hallo we zijn weer op de hoogte nog 5,5wek die zijn echt wel heel gauw om hoor ,als ik lees hoe jullie gezellig met elkaar bezig zijn voor dat je het weet zit je in het vliegtuig ahhaahha. en boerenkool daar ?nou geniet er nog van en tot ziens groetjes tante tiny

  • 11 December 2012 - 21:41

    Truus Sinnige:

    leuk verslag manon , de maand december schiet al lekker op en voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje het vriest en sneeuwt hier af en toe maar dat heeft ook wel weer wat geniet de laatste weekjestot 20 januarie liefs opa en oma sinnige

  • 12 December 2012 - 13:06

    Miranda:

    Hee Menon,

    5,5 week vliegt voorbij joh, gezellig dat je dan alweer thuis komt. Leuk en goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Unieke ervaring, leuk hoor. Tot snel :)

  • 12 December 2012 - 20:47

    Kiki:

    ahhh Manon nog maar 5.5 weken, de tijd vliegt!! Super leuk verhaal weer, wat een avonturen!
    Dikke kus

  • 14 December 2012 - 08:49

    Ome Piet:

    Hoi Manon, Jullie hebben gequad maar wij hebben met sinterklaas lekker gekard. Thomas vond het heel leuk en wilde eigenlijk niet stoppen en Sascha kon niet vanwege knieproblemen en Anne heeft haar hand bezeerd. Het was erg gezellig maar opa wil toch volgend jaar als jij er ook weer bij bent gewoon ook weer pakjes uitpakken bij hem thuis, prima toch. Voor de rest niet veel gebeurd hier.
    Groeten, Sascha, Thomas, Gertruud en Piet.

  • 18 December 2012 - 13:45

    As:

    Whauw Menon. Wat klinkt het allemaal super daar.
    Mooi crossen denk op die quads hahaha.... echt wat voor jou!
    En groot feest denk...als ik die foto's zie, vermaak je je prima :-)!
    Nou veel plezier en tot over 5 weekies....time flies!!!
    Vanavond duimen hè...dan gaan we stunten tegen Aalsmeer haha!
    Geniet nog lekker daar!
    Xxx As

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Manon

Stage in Suriname!

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 14874

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: